HOŞGELDİNİZ BALLI ARICI BAKIRCI

14 Mart 2011 Pazartesi

SOĞUK HAFTANIN SICAK PAZARI

Haftaya karyağışıyla başladık.Gece yağan kar sabahleyin her yeri kaplamışdı.Kar herkes için farklı bir beklenti.Evde çocuklar okulların tatil olmasını beklerken,benim aklım bizim arılarda....?Vaziytleri nasıl.....?
Serçelerin karınlarını doyurma telaşını görünce, geçen hatasonu arıları tamzamanında keklerini verip,kuluçkalıklarını sıkştırmışız oh. Eskişehir'de kar ve soğuk tüm hafta devam etti.-2 leri,-3 leri gören gündüz scaklıkları cuma gününe kadar sürdü.
Pazar günü saat 08:00'de Vadiye gitmek için yola çıktık.Zirvelerden geçerken her yer kar,rakım buralarda 1300'ü buluyor haliyle zirve soğuk Ama manzara harika yok böyle bir güzellik.
Ve mucize:Vadiye inildiğinde ne kar var,nede öyle bir soğuk aynı anda iki mevsim yaşanıyor.Burada rakım 200'e kadar düşüyor,sıcaklık 9 derece ve saat daha 10 olmadı.  Allahın Hikmeti.
İnsanlar bu imkanı çok güzel değrlendiriyorlar.Tarlalar sürülü ve her yerde seralar var. manzara hep böyle.Çalışana Allah veriyor.
Arılığa gelindiğinde hemen bir gözkontrolü yapıyoruz.Çok şükür şimdilik vukuat yok.Devşirme usulü tekniğiyle kovan aktarmıştık şimdilik ondada proplem gözükmüyor.
Halil Abi Ekip işe koyulmadan çadırı kuralım diyince faaliyet başladı.
Birol abi çadırın iskeletini hazırlarken,bizlerde yardım ederek elbirliğiyle çadırı kurup içinide hazırlayınca tamam oldu.
Hooop Çadırımızda hazır.İşte ekip çalışması.
Kovanların varlık kontrolü,mevcut katronun yeterliliği,yavru durumu,çıta sayılarının güncellenmesi,besleme kutularının hazırlanması ve zayıf olan kolonilere takviyeler gibi günlük kontrolleri yapmak için. Ahmet abi ve Hüseyin abi bir taraftan Halil abiylede Ben bir taraftan kontrollerimize başladık.Mevcut kadroların iyi olmasından dolayı bir kovan daha aktarıp,ana kutusundanda bir ana aılp taktık.Ana yetiştirmenin faydası...:-)
Eveeet Ekip açıkmış hemen sofrayı hazırlamak lazım,tabikide yeni kurulan çadıra.Sağolsun Yusuf abi bize bu gün kurufasulye,turşu ve soğan hazırlatmış(yengemizin ellerine sağlık).Bizlerde börekler ve keklerle takviye ettik.Şu bir gerçekki bu ekip açkalmaz.
 Birol abi gözün aydın, sıra çaylarda.Sohbet koyo,konu tabikide arı ve arıcılar.Bu sohbetler adeta ders gibi, böyle ustalarla çalışmak onların tecrübelerinden faydalanmak herkese nasip olmaz çok şanslıyız.
Sohbetin arkasından tekrar arıların yanındayız.İznik'ten gelen kovanların analarını boyayarak işaretledik.Yalnız bu esnada boyanan anayı kovana bırakırken biraz acele edince arılar anayı hırpaladılar.Bu bize iyi bir tecrübe oldu.Anlaşılan boya kurumadan koymamak lazımmış.Biliyorduk ama uygulamalar bir başka oluyormuş......:-(
Kovanların ve anakutuların teşfik şerbetlerinide vererek arıların kontrollerini bitirdik.
Gitmeden Kovanları son bir kez gözden geçirip arılıktan ayrıldık.Birol Abi'nin isteği üzerine Mayıslar'da Ahmet Abi'ni kahvesinde akşam çayınıda içerek Eskişehir'in yolunu tuttuk.Bu haftada biz ve arılarımız için güzelgeçti.